سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی باغچه

طراحی باغچه

 

طراحی باغچه در محیط ویلا یا آپارتمان ها نیتواندی علاوه بر زیبایی چشمگیری که دارد کارایی باغچه را نیز افزایش دهد. طراحی باغچه در سالهای گذشته  اهمیت کمتری داشته اما رفته رفته با اهمیت دیزاین ویلاها و آپارتمان ها این بخش نیز اهمیت بیشتری یافته است. در این بخش به توضیحات و ایده هایی از طراحی باغچه می پردازیم.

طراحی باغچه

ایجاد سطح با ارتفاع متفائت

تغییر در سطح و ارتفاع یکی از ایده های معماری است که در بسیاری از سازه ها مورد استفاده قرار گرفته، این طرح می تواند در طراحی باغچه نیز کاربرد داشته باشد.  ایجاد فضاهای با اختلاف سطح و در مواردی سطح های شیبدار میتوانند ایده ای برای زیباسازی و طراحی باغچه باشند .  باید توجه داشت تغییر سطح نباید مانع استفاده و کارایی باغچه باشد. بهتر است اختلاف سطح به شیوه ای باشد که کارایی باغچه را افزایش دهد.

 

دیوار کشی درون باغچه

دیوار کشی و استفاده از دیوارهای با ارتفاع کم میتواند ایده ای دیگر برای زیباسازی باغچه باشد. دیوارهایی با ارتفاع ده ، بیست و سی سانتی میتواند زیبایی باغچه را بیشتر کند. توجه به این مورد که فضای باغچه بزرگ است یا کوچک، میتواند تصمیم برای ارتفاع دیوار را اسانتر کند. در باغچه های کوچک بهتر است ارتفاع دیوارها را کمتر و در باغچه های بزرگتر ارتفاع را بیشتر انتخاب کنبد.

ایجاد مسیر در باغچه

ایجاد مسیر در باغچه با دو منظور مختلف انجام میشود. اولی دسترسی راحتتر به فضای باغچه است. مسیرها کمک میکنند به راحتی دسترسی به تمام نقاط باغچه را داشته باشید. همچنین مسیرها زیبایی باغچه را افزایش می دهند. این موضوع اهمیت ایجاد مسیذ در باغچه را مشخص می کند.

جدا سازی بر اساس پوشش گیاهان

بخش دیگری که هم کارایی باغچه را افزایش میدهد و هم زیبایی ان را بیشتر میکند. جدا سازی باغچه بر اساس پوشش گیاهی است. به عنوان مثال ممکن است در باغچه خود سه ف چهار و یا چنذین نوع گل مختلف را داشته باشید. اگر هر گل را در یک منطقه از باغچه بکارید و باغچه را به چندین بخش مختلف تقسیم کنید، رنگین کمانی از گلها را در باغچه ایجاد کرده اید. هرچه پوشش ها رنگ های متنوع تری داشته باشند زیبایی بیشتری نیز خواهند داشت. این ایده را میتوانید حتی در باغچه های کوچک نیز انجام دهید. در باغچه های کوچک بهتر است تا تعداد پوشش ها را کمتر کنید و در باغچه های بزرگتر تعداد گیاهان و پوشش های رنگی را افزایش دهید.

نورپردازی در باغچه

نورپردازی میتواند زیبایی باغچه را افزایش دهد، چراغ های با قابلیت کاشت در زمین میتواند بهترین نوع نورپردازی در باغچه باشد. جدا سازی مسیرها با نورپردازی راه دیگری برای بهبود کیفیت در طراحی باغچه است. نصب چراغ در کنار مسیر ها و یا در کنره فضای باغچه زیبایی چنذین برابری را به باغچه خواهد داد.

لینک های مفید دیگر

خرید گل و گیاه آپارتمانی

خرید گلدان

طراحی گرین وال